torsdag 5 mars 2009

Recension - Max Payne (film)


Jag vill börja med att göra avbön. 
Jag ville verkligen gilla den här filmen. 
Jag ville svepas in i samma hårdkokta film noir känsla som finska Remedy lyckades skapa i spelen Max Payne. Min förhoppning var att detta skulle överföras till duken med intakt integritet. Marky Mark är en skådis som jag dessutom högaktar i actionsammanghang efter hans tidigare paradroller (shooter, three kings, four brothers, the unforgiven). Kort sagt, han är större än sin "good vibrations period" som glam rappare. 
Tyvärr, tyvärr, tyvärr så infrias inget av det ovanstående.

Filmens plott är helt absurd, ointressant och fylld med logiska gropar större än Tito Beltrans försvarstal. Den där "noir känslan" uteblir till största del och vingklipps av dåliga digitala effekter. 
Marks agerande är dimmigt och helt utan nån form av momentum.
Inte ens action sekvenserna är tunga nog att bära filmen ens en tum. 
Och vem f-n har castat skådisarna? Mila Kunis (från that 70ths show) som Mona Sax?WTF mate?

Är man en stor fan av action filmer med svagt tempo så går det visst att få  ut något av denna filmen en kväll då inget annat finns att tillgå.
Själv är jag mest besviken. Den här filmen kunde ha levererat så mycket mer. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar