fredag 6 mars 2009

Recension - XIII The Conspiracy.

Val Kilmer och Stephen Dorff är tatuerade mördare som försöker döda varandra. Stephen Dorffs karaktär har tappat minnet. På slutet dör typ alla. Jag försökte se denna men jag sov under typ 75% av filmen, därav min uppfattning om storyn.
Kanske är det faktum att jag sov bort alla dessa 180minuter ett faktum som i sig skulle kunna vara en rättvis recension?

För faktum är att allting med denna produktionen andas medioker tvfilm. Det är två filmer/tv-avsnitt som tillsammans är hela berättelsen. Allting är taffligt. Kulisserna ser ut som dom är gjorda av papp. Stephen Dorff ser ut som han är gjord av papier mache och Val Kilmer ser ut som en ljushårig trolldegsgubbe med ett BMI på typ 53 och en total avsaknad av trovärdighet som yrkesmördare. Storyn i sig verkar vara skriven av en valfri lågstadieklass från Eskilstuna.

Nej undvik denna filmen, för dom där 180 minuterna får man aldrig tillbaka. Det enda som kunde gjort den ännu sämre är om Keanu Reeves hade medverkat.
Om man tvingas välja mellan att sanera innertak av asbest eller titta på XIII the conspiracy, så är valet för mig inte helt givet. 
Detta är ingen kalkon, detta är en struts!.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar